berg bada blickar aj gruff

i dag åkte vi upp  i bergen ! bergen var alldeles rödorangea. vi tog med oss badkläder  för det finns en liten flod som är kall och så klar vattnet ser man igenom o man  kan  hopa på vissa ställen , det är strömt och bergen har slipats av vattnet så allt berg är lent, men det bästa med att det är strömt är att det är typ flera banor ner som det har bildats i bergen. vattnet var kallt men man vande sig. det var en kille som kolla på mig hella tiden ! men efter allt srömmande bergs rutchekana så ficka jag massor skrapsår på baken ( det var lite småsten på bergen ) . men det jobbigaste av allt var att komma över på den skuggiga berget för det fanns ingen bro ( trodde vi )  det var snorhalt på  det grunda berget ( som det var vatten på ) det strömma och  mamma och jag hade lite problem med det men pappa klara det till slut vägra vi och pappa fick hjälpa oss över ! innan skulle jag kasta över mina foppatoflor till honom men jag råka kasta ena skon för kort så den flöt i väg med floden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0